SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Selasa, 31 Julai 2012

Perbincangan Soalan Percubaan Sains 2012



Ini ialah pen yang saya perolehi secara mengejut berada di atas meja tulis saya dalam bilik guru (dalam minggu ini). Saya difahamkan pen ini diberikan kepada semua guru-guru. Alhamdulillah.

Seorang murid sedang menulis jawapan di atas papan putih untuk dikongsikan bersama rakan-rakan dalam kelas. Setelah ditulis, semua rakan murid akan menyemak dan memberikan pendapat. Hasilnya ialah, proses perbincangan menjadi lebih baik, lancar dan cepat.

Seorang murid perempuan cuba perbaiki kesilapan yang dilakukan oleh murid lain. 

Secara umumnya, dapat saya simpulkan disini bahawa perbincangan soalan dalam kelas amat penting dan teknik perbincangan boleh dilaksanakan mengikut kreativiti guru dan kemampuan murid. Alhamdulillah, kelas ini dapat laksanakan perbincangan dengan baik. Tiada sebarang kontroversi dari segi penulisan jawapan. Malah, murid mengakui banyak lagi pendedahan soalan perlu dipelajari. Perkara ini hanya di sampaikan oleh murid yang mendapat markah 88% dan 80% sahaja yang mana seorang lelaki dan seorang perempuan.

Adalah diharap, dari hasil perbincangan ini murid dapat menjawab dengan lebih baik dan berhati-hati dalam menulis jawapan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails