SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Sabtu, 25 Jun 2011

VIVA-kU

Pada suatu pagi yang hening saya pergi memandu kereta seperti biasa menuju ke sekolah.






Tanpa tidak di sangka pagi itu berlaku satu kemalangan yang dahsyat antara kereta saya bersama seekor anjing yang melompat ke tengah jalan raya.

Perkara yang tidak dapat saya lupakan ialah, ketika si anjing elok bermain di tepi jalan raya, dengan sergahan si kawan anjing tersebut, anjing itu terkejut dan terus melompat ke tengah jalan lalu saya melanggar bahagian kepalanya tanpa sengaja. Perkara ini amat mengejutkan hati dan perasaan yang tenang sebelum saat itu tiba. Tiada kedengaran bunyi anjing itu meraung atau pun sebarang tanda kematian melainkan bunyi hentakan kepala anjing yang terkena bahagian depan kereta saya.

Ini mengingatkan kepada saya, bagaimanakah matinya seorang muslim/beriman nanti. Semoga saya dan kalian mati dalam keadaan beriman dan baik hendaknya. Moga kalimah iman (TIADA TUHAN SELAIN ALLAH) akan keluar dari hati mulut kita di akhir hayat. Amin. InsyaAllah.


(KERETA SAYA TELAH DIPERBAIKI DENGAN KOS RM 250.00 KETUK DAN CAT DI BENGKEL KAWAN SAYA DI JALAN KG.SEPAGAYA LAHAD DATU)

ALHAMDULILLAH....hingga kini saya masih lagi bernyawa....namun segalanya pasti akan kembali kepada ALLAH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails