SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Selasa, 8 Oktober 2013

BENGKEL KERJA PROMOSI PEMBANGUNAN LAMAN PEMBELAJARAN DALAM PERSEKITARAN PEMBELAJARAN MAYA (VLE) 2013


Alhamdulillah, pada 1 hingga 3 Oktober 2013 (Selasa, Rabu & Khamis) satu bengkel telah selamat diadakan di Tabung Haji Hotel Kota Kinabalu Sabah anjuran dari Bahagian Teknologi Pendidikan Bukit Kiara.

Saya bersama rakan dari SK Bukit Garam 2 iaitu Cikgu Fadley mewakili dari Daerah Kinabatangan sebagai peserta kursus ini. Segalanya berjalan lancar dan cukup menggembirakan.

Suasana dalam bengkel juga turut mencuit hati kerana Dr. Fatimah selaku penyelaras bengkel memberikan input dengan bersemangat dan juga En. Hakim selaku Fasilitator (penceramah) menyampaikan dengan penuh jenaka disamping kaedah yang ditunjukkan banyak membantu saya dalam mendalami penggunaan VLE ini.

Perkongsian gambar :)

DEWAN YANG DIGUNAKAN

DR. FATIMAH

BARISAN TENAGA KERJA DARI BTP BUKIT KIARA





TERIMA KASIH KEPADA SEMUA WARGA BTP YANG BANYAK MEMBANTU.


Klik di bawah untuk bacaan dan rujukan lanjut

http://bengkelfrogvle.blogspot.com/

http://skalmajaya-skaj.blogspot.com/2012_12_01_archive.html

http://vimeo.com/user12288739/videos/page:2/sort:alphabetical/format:thumbnail


Pengenalan :

Frog adalah VLE yang dipilih bagi projek 1bestariNet. Frog mempunyai fungsi sebagai komuniti pembelajaran bagi seluruh warga sekolah.



Persekitaran Pembelajaran Maya Frog, atau lebih dikenali sebagai VLE ialah sistem pembelajaran berdasarkan jaringan yang menyerupai pembelajaran dunia sebenar dengan mngintegrasikan konsep pendidikan konvensional dengan kaedah maya. Sebagai contoh, guru-guru dapat memberi tugasan, ujian dan menyemak tugasan secara maya, sementara pelajar dapat menghantar tugasan serta menyemak markah menerusi VLE.



Para guru dan pelajar boleh mengakses berita sekolah dan dokumen penting yag telah dikemaskinikan oleh pentadbir sekolah Menerusi Frog VLE dan sambungan internet 4G, pendidikan boleh dilaksanakan di mana-mana, disekolah ataupun di rumah, 24 jam sehari, 7 hari seminggu



Tugasan :


Memberi gambaran Keseluruhan Frog VLE

Objektif :


  • Untuk memastikan guru mempunyai pemahaman umum fungsi navigasi dalam VLE dan boleh menggunakan VLE dengan baik.
  • Untuk memastikan bahawa guru memahami fungsi-fungsi navigasi pada VLE

Memahami Projek 1BestariNet

Projek 1BestariNet mempunyai 2 matlamat :

  • Menangani masalah kurang minat dan kurang perhatian di dalam bilik darjah.
  • Mengurangkan jurang perbezaan antara pelajar di Malaysia. ia merupakan penyelesaian bersepadu yang membenarkan fungsi pengajaran dan pembelajaran, kolaborasi dan pentadbiran dilakukan melaui Persekitaran Pembelajaran Maya yang berasaskan 'cloud'. Projek ini akan membawa kesan keada 10,000 sekolah di Malaysia. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails