SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Khamis, 7 April 2011

KSSR TMK -April

Pada hari ini (07-April-2011) saya bersama En.Rasyid menuju ke Pusat Akses seklah untuk mengenal pasti komputer sekolah yang boleh digunakan bagi tujuan PNP dan aktiviti lain.

Alhamdulillah syukur ke atas nikmat ALLAH yang memberi pertolongan, 8 buah komputer dapat digunakan dengan baik dan segala perisian TMK untuk KSSR tahap 1 telah pun saya masukkan dalam komputer berkenaan.


Untuk itu, perisian tersebut boleh digunakan bagi tujuan perlaksanaan TMK kepada murid-murid tahap 1. Sejauh mana kepentingan TMK untuk penilaian murid masih samar bagi saya. Diharap kawan-kawan yang lain dapat beri tunjuk ajar kepada saya. Kini baru masuk fasa pertama.

Syukur juga kerana di sekolah kini punyai talian interney (streamyx) yang baru dipasang dan selamat digunakan bermula isnin yang lepas (04-April-2011). Alhamdulillah, penggunaan internet di sekolah dalam kalangan guru amat menggalakkan terutama kepada saya juga mustakim260984@gmail.com

Banyak maklumat dan bahan boleh digunakan dalam pelbagai aktiviti samada untuk tujuan pnp, pengurusan, dan pelbagai lagi. Semoga dengan internet ini menambahkan rasa dan semangat bekerja secara berpasukan dengan lebih baik kerana hubungan antara guru secara tidak langsung dapat terus behubung samada dalam laman sosial mahupun secara emel. Denga kata lain, guru lebih senang dan mudah interaksi bersama jauh dan dekat ;)


Sekian....
dalam proses untuk belajar kajian tindakan...tQ cikgu-cikgu yang banyak membantu saya.
Banyak perkara penyeledikan boleh dibuat..tapi saya hendak memilih tajuk atau isu 
(BUKU KERJA MURID!)

ASSALAMUALAIKUM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails