SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Ahad, 5 Ogos 2012

Kemaskini Fail Panitia Sains 2012 (Fasa 1)

Pada kali ini, suka untuk saya kongsikan pengalaman ketika mengemaskini kembali fail panitia sains (selaku KP yang dilantik) pada minggu ini yang bermula pada 2 dan 3 Ogos (Khamis dan Jumaat). Sebelum ini, banyak kali saya merancang untuk kemaskini kembali fail-fail panitia yang tidak teratur kerana semua dokumen surat menyurat dan segala benda saya hanya masukkan dalam fail timbul bermula Januari 2011 sehingga Julai 2012. Maka, akibatnya sangatlah tidak memuaskan kerana banyak perkara (fail/dokumen) perlu di susun teratur terlebiih dahulu. 





Antara fail/dokumen yang sempat dikumpul dan disusun pada kali ini ialah
  1. Surat-menyurat berkaitan dengan aktiviti panitia samada mesyuarat, bengkel, program dalam dan luar sekolah, surat lantikan pentaksir (PEKA), surat jemputan Kem ELIT UPSR 2011 dan 2012 dan pelbagai surat dari KPM, JPN dan PPD.
  2. Maklumat diri guru-guru sains bermula 2011 dan 2012.
  3. Maklumat/laporan prestasi akademik khasnya subjek sains bagi setiap tahun dan kelas bermula tahun 1 hingga tahun 6 (2011 dan 2012 untuk peperiksaan semester sahaja tidak termasuk ujian 1&2).
  4. Takwim panitia 2011 dan 2012 serta Pelan Perancangan Strategik (5tahun) dan Pelan Operasi (tahun semasa 2011, 2012).
  5. Laporan aktiviti sains (bengkel, minggu sains dan lain-lain dalam dan luar sekolah).
  6. SKT guru.
  7. Senarai ABM/peralatan sains.
  8. Laporan Kewangan Panitia 2011.
  9. Kemaskini (diperolehi dari Cikgu Azizul dan Cikgu Faizal dalam bentuk softcopy, saya tolong printkan jerk) Rancangan Pengajaran Tahunan khasnya tahun 1 dan 2 kerana sudah mula menggunakan silibus KSSR (baru) dan menyediakan Huraian Sukatan Pelajaran KSSR Sains Tahun 1 dan 2.
  10. Sediakan fail pengurusan PEKA dan juga modul untuk PEKA tahun 3, 4, 5 dan 6 (modul ini masih lagi dalam Bahasa Inggeris sepenuhnya yang menjadi sekadar rujukan dan panduan samada untuk digunakan dalam PEKA bagi guru sains terpulang mengikut keupayaan dan disarankan juga untuk murid bina/buat folio sains).
  11. Laporan semakan buku rekod murid (terima kasih kepada semua guru sains 2011 yang menghantar sampel buku setiap kelas untuk disemak).
Alhamdulillah.

Baru setakat ini tahap yang saya boleh gunakan masa sepanjang Ramadhan (kerana bimbang lepas raya ni banyak habiskan masa bersama HAJAR mylovely son) ini untuk kemaskini kembali segala tugas sebagai KP. Walaupun banyak lagi perkara yang perlu diperbaiki, bergerak secara perlahan asalkan tidak terhenti. InsyaALLAH, segala kekurangan akan cuba di atasi.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails