SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Rabu, 30 Disember 2009

POSTING

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat rakan2 semua.

Untuk pengetahuan rakan2 semua, pada minggu lepas hari rabu bersamaan dengan 23Dec saya menuju ke KPM blok E2 untuk melihat keputusan penempatan. Ini adalah kerana saya tidak dapat menghubungi talian KPM, mungkin kerana sibuk sangat dengan manusia2 sekitar 1Malaysia yg hendak hubungi talian tersebut.

Saya berjumpa pegawai di tingkat tingkat bhgn pengurusan/penempatan sek rendah. Sebelum itu kena beratur panjang juga la. Saya cuma memakai baju t-shirt biru rumah sukan dari IPGM Teknik dan saya satu2 dari KPTeknik pada masa itu. Wah, amat haru biru keadaan sepanjang saya berada disitu atas pelbagai urusan penempatan samada semakan, mohon pindah dan pelbagai masalah yang timbul.

Saya mendapat jawapan yang dinanti2kan iaitu mendapat negeri pilihan iaitu di Sabah. Alhamdulillah. Niat saya ke sana ingin merantau, membawa diri untuk khidmat bakti selagi diberikan peluang dapat pergi ke tempat orang dan juga meneruskan belajar di peringkat lebih tinggi iaitu Master dan juga PhD, Insya-Allah dan semoga doa saya diperkenankan.


Pada hari isnin 28Dec
Saya menuju sekali lagi ke tempat yang sama untuk lihat dan mencari info tentang prosedur penempatan yang bakal saya lalui untuk menuju ke Sabah. Ternyata benar jangkaan saya bahawa, pegawai tersebut memaklumkan bahawa berkumpul di hotel Empress Sepang 3Jan mula jam 2-6ptg kemudian Isnin 4Jan akan mula bertolak dari KLIA ke Sabah mengikut jadual yg diberikan semasa taklimat dihotel. Saya terus berlalu tanpa bertanya lebih cuma mendapatkan kepastian atas apa yg perlu saya lakukan lagi lepas ini ialah membuat Dokumen Perjalanan Terhad (DPT) yang diperlukan oleh mereka yang tinggal/menetap di semenanjung untuk masuk ke Sabah@Sarawak dan menetap/bekerja disana lebih 3bulan perlukan DPT ini. Lebih murah hanya berharga RM5

Pada hari selasa 29Dec
Saya pergi ke imigresen Shah Alam jam 10pagi sampai. Ambil nombor giliran masa jam 10.18pagi kemudian berurusan jam 1.50ptg hanya untuk serahkan borang, gambar 2keping dan salinan IC. Kemudian berurusan jam 3.50ptg untuk membayar resit pembelian DPT berharga RM5. tepat jam 5.15petang nama saya disebut untuk mengambil DPT yang telah pun siap diproses. Alhamdulillah, lega dan gembira rasanya saya dapat siapkan DPT pada hari yang sama ini adalah kerana, kawan saya sebelum ini 'posting' di Sarawak dan cuba membuat DPT, mengambil masa selama 3hari untuk disiapkan. Sejauh mana kesahihan ceritanya tidak lah dpat saya pastikan. Yang benar, saya lakukan dalam tempoh sehari pun sudah cukup bermakna dan bersyukur.

Pada hari Rabu 30Dec
Saya menerima 2kali panggilan telefon dari KPM
Panggilan 1) Saya diarah untuk pergi lapor diri di Hotel Empress Sepang jam 2ptg 3Januari Ahad
Panggilan 2) Saya tidak perlu ke Hotel Empress untuk lapor diri pada 3Jan, sebaliknya saya diarahkan untuk terus pergi ke KLIA kaunter L tepat jam 5.30pagi pada hari isnin 4Januari 2010



Saya segera maklumkan perkara ini kepada rakan2 di Facebook untuk info dan perkongsian maklumat.

Kini, cuma perlu buat persediaan mental dan fizikal.


Saya cuma berharap dan berdoa agar saya memperolehi sekolah yang berdekatan dengan Kota Kinabalu dan Universiti Malaysia Sabah. Amin.

Kepada semua rakan2, selamat berjuang dan majukanlah diri kita untuk Agama, keluarga, masyarakat, bangsa dan Negara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails