SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Selasa, 31 Mei 2011

Mesyuarat Staf ke-2 (2011)

Pada hari khamis bersamaan dengan 26Mei2011,pihak sekolah telah mengadakan mesyuarat staf kali kedua bagi tahun ini. Banyak perkara yang diutarakan oleh GB.

Saya telah diminta untuk membentangkan kajian tindakan yg telah dirancang dan dilaksanakan bagi semester ini bermula April hingga mei. ALhamdulillah berkat dari sokongan dan bantuan GB serta guru panitia sains serta rakan yang lain, saya usahakan juga bentangkan mengikut kemampuan saya.

Sungguh tidak terduga, semua rakan-rakan memberi sokongan dan komen yang membina. Banyak perkara yang perlu saya pelajari dan baiki dalam meningkatkan kajian tindakan yang telah dilaksanakan. Banyak perkara baru yang saya belajar meskipun kajian tindakan ini telah lama diperkenalkan, namun saya akui masih banyak kekurangan yang saya hadapi terutama dari pengumpulan data, dan teknik persembahan laporan yang berbentuk agak kaku (gunakan microsft office).



Terima kasih kepada semua guru terutama kepada GB yang memberi kepercayaan kepada saya untuk bentangkan kajian tindakan yang tidak seberapa. InsyaAllah dalam masa akan datang, sya cuba baiki sebaik mungkin. Terima kasih juga kepada Cikgu Emran kerana memberi idea dan berkongsi pengalaman beliau dalam melaksanakan konsep penyelidikan dan kajian tindakan serta banyak lagi pengalaman beliau yang dikongsikan bersama saya.

Masih ada masa untuk saya dan rakan-rakan yang lain terus berjuang dan belajar perkara yang dapat baiki mutu kehidupan serta pnp yang lebih baik agar usaha ini mendapat keberkatan daripada ALLAH Taala. Hanya ALLAH sahaja yang mampu beri balasan yang baik kepada rakan-rakan yang banyak membantu saya.

Meeting staf kali ini, GB juga berkongsi akan tindakan tatatertib dan kelakuan baik yang perlu dilaksanakan sebagai penjawat awam. Namun elektrik yang tiba-tiba terputus, tidak dapatlah meneruskan tanyangan slaid yang GB terima dari pihak PPD. Namun, apa yang penting sebagai penjawat awam tertakluk kepada peraturan dan etika dari pekeliling dan akta semasa serta surat siaran yang diedarkan dalam melaksanakan tugas agar tidak diambil tindaka tatatertib. InsyaALLAH.

Kepada Ustazah Maghpirah saya ucapkan tahniah kerana dapat berpindah bagi perpindahan untuk bulan JUN 2011. Semoga ustazah dapat meneruskan usaha kerjaya sebagai pendidik dengan lebih baik dan penghijrahan ini memberi impak yang baik dan diberkati ALLAH TAALA. Amin.

Kepada kawan-kawan yang lain yang masih berada di SKP3, teruskan usaha dan cekalkan semangat untuk mendidik anak bangsa sedia ada dan tingkatkan mutu kualiti kerja terutama saya sendiri yang banyak lagi kelemahan, agar usaha kita mendapat Rahmat dari Allah Taala dan ilmu yang dikongsikan bersama anak didik dan rakan sekerja mendapat keberkatan daripada ALLAH untuk kejayaan hidup di dunia hingga ke akhirat. Amin.

Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails