SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Sabtu, 21 Mei 2011

KEM Bestari Solat

TUNAIKANLAH AMANAH YANG DIBERI DENGAN PENUH RASA TANGGUNGJAWAB KELAK DIPERSOAL AKAN SETIAP AMANAH YANG TERPIKUL.

21 Mei 2011 (Sabtu) SK.Paris 3 Kinabatangan telah mengadakan KBS khusus untuk murid tahap 1 (tahun 1,2, dan 3). Alhamdulillah berkat fikir risau bimbang ustaz, ustazah, guru-guru dan pihak pentadbir (GB dan PK1, PK-HEM, PK-Petang) program ini berjaya dilaksanakan yang telah di meeting kan pada hari Rabu 18Mei2011 dengan baik dalam Bilik Gerakan sepadu tenaga bersama Ustaz Rahmat, Ustaz Zulkifli dan pihak pentadbir bersama Ustazah Salmah.

Sekembalinya Ustazah Maghpirah...(klik dibawah) ...dari cuti bersalin dan selamat hadir ke sekolah pada 19Mei2011(khamis) beliau telah menyediakan AJK terlantik bagi program ini. Tahniah Ustazah..syukur juga kerana saya juga diberi peluang dan kepercayaan dilantik sebagai fasilitator untuk murid tahun 2 kumpulan 2 yang terdiri daripada 13 orang anak-anak kecil ini.

Kedatangan murid dan guru pada hari ini (sabtu) kurang berbanding hari persekolahan biasa. Namun tahniah dan syabas di ucapkan kepada semua murid dan guru, ustaz dan ustazah yang dapat menghadirkan diri.



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Mendidik anak-anak dari kecil tentang (KBS) ilmu fardhu ain yang melibatkan wudhu, solat dan bacaan niat serta al-Fatihah amat penting dan dapat memberi impak yang besar. Sesungguhnya amalan murni dalam menyampaikan ilmu dan mendidik ini amat besar di sisi Allah Taala dan semoga Allah Taala memberi kefahaman kepada anak didik tersebut untuk terus menimba ilmu dan menjadi penyampai (dakwah) ilmu kepada semua umat Islam amnya juga untuk keluarga, masyarakat dan semua. InsyaAllah.

Tiada gambar yang dapat dikongsikan kerana saya tidak membawa kamera. InsyaAllah saya mohon perkongsian bersama AJK tangkap gambar yang dipertanggungjawabkan untuk buat laporan. Penulisan ini hanyalah perkongsian kepada rakan-rakan dan sejarah bagi saya untuk direnungi agar dapat di refleksi pada masa akan datang. Ini adalah kali kedua saya bersama KBS di SK.PAris 3 Kinabatangan ;)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails