SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Selasa, 31 Mei 2011

BUKU Undang-Undang

Undang-undang PENGETUA DAN GURU BESAR

Sekalipun kita telah diberikan pelbagai garis panduan dan cara untuk melaksanakan sesuatu undang-undang samada untuk melaksanakan atau untuk menegakkan, malangnya terdapat banyak lagi kelemahan dalam kehidupan kita untuk melaksanakan apa yang telah tertulis.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Disini, suka untuk saya kongsikan kepada kawan-kawan mahupun bagi mereka yang hendak ambil tahu tentang peranan dan tugas pentadbir sekolah terutamanya Pengetua mahupun Guru Besar berkenaan dengan undang-undang dan perkara-perkara yang berkaitan tatatertib yang berkaitan dengan perkhidmatan awam umumnya dan perkhidmatan sebagai pendidik khususnya.



Adalah diharap kita dapat berkongsi dan ambil ikhtibar atas segala perkara tatatertib yang pernah berlaku dalam perguruan di Negara kita. Saya sengaja mencari buku ini, bagi mengisi pengetahuan dan ilmu yang masih lagi kurang lengkap tentang konsep sebuah kuasa yang boleh dan tidak boleh bagi seseorang ketua di sekolah. Ini adalah amat penting sebagai guru untuk membantu pihak atasan sekiranya terdapat sebarang kemusykilan yang dapat kita perbincangakan bersama dan diselesaikan secara musyawarah terlebih dahulu sebelum apa-apa tindakan diambil mengikut kehendak pekeliling mahupun akta yang dikeluarkan.

Buku ini saya beli di Sabah Book Store (Cawangan Lahad Datu Taman Sri Perdana)

Sekian, wassalam.

RUJUKAN TAMBAHAN
1)PENGULAS PERTAMA BUKU INI
2)PERPUSTAKAAN
3)KEDAI ONLINE



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails