SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Ahad, 15 Ogos 2010

PKI (Part-1)

Assalamualaikum...lagi seminggu nak puasa, saya bersama isteri (ELLY) pergi ke Kota Kinabalu. Sedikit perkara yang dapat dikongsikan disini...

Muzium Islam di Negeri Sabah ini agak kecil dari yang ada di KL. Walaubagaimanapun, tempat ini menarik kerana struktur bangunan yang agak unik dan ruang dalam yang teratur malah lebih ditumpukan kepada pameran untuk bakal jemaah haji. Rasa tak sabar nak pergi haji pula. Duit kena kumpul dulu =)


Sepanjang di kawasan Kundasang, sempat pergi ke sini bersama dia yang istimewa. Suka sangat dengan bunga. Warna yang segar dan menggamit jiwa. Sedap mata memandang sayu perasaan tercipta.








Berkunjung ke Balai Cerap Al-Biruni kawasan Putatan. Selepas itu, pergi makan kat Buger King...hahaha...Alhamdulillah, sedapnya tekak merasai sebuah kehidupan dunia yang semantara dimana nikmatnya tidak kekal lama...Moga setiap perkara yang kita lakukan diberkati...AMIN








Kawasan ini tiada dalam rekod buku sejarah sekolah di Malaysia.




Wau...wei...dapat juga makan Double Cheese..nyum nyum nyummmiiiiiii

Perbezaan antara masjid di sekitar Sabah yang sempat dikunjungi. Keunikan struktur binaan menjelaskan peranan kehidupan masyarakat SABAH.



Mengadakan lawatan perkenalan di sekitar kawasan ini. Sempat pergi ke S.K.Mesilou tetapi tidak sempat menemui Guru Besar. Walaubagaimanapun kedatangan saya dan Elly disambut dengan mesra oleh PK 1 sekolah tersebut.




Suasana sekolah amat mendamaikan.
Jauh dari jalan utama dalam 18km dari simpang SMK Kundasang.
Bangunan sekolah ini adalah yang baru dan telah dirasmikan pada
bulan Mei 2010 sebelum cuti sekolah.
Guru seramai 12 orang dan seorang sahaja dari semenanjung iaitu Ustazah dari MPI Bangi.



Kelihatan kantin sekolah yang berwarna kuning agak kecil dan ruang RMT yang zink itu hanya untuk bilangan murid yang sedikit sahaja. Sangat damai dan sejuk di sini dapat dirasai. FuhHHhhhhhhhHHHHhhhh...




Terdapat pergerakan mahasiswa IPT hadir ke sini dalam pelbagai program yang di adakan termasuklah untuk Bakti SISWA.




Seketika di PINE =)



Lawatan seterusnya ke S.K.Kundasang, melihat dari luar sekolah kelihatan ruang kolam ikan sekolah yang sangat luas dan corak binaan air terjun buatan yang unik menarik perhatian saya untuk pergi jauh lebih dekat.
Alhamdulillah, guru besar agak terkejut dengan kehadiran saya yang menyangkakan pegawai kesihatan berdekatan untuk membuat tinjauan bagi menangani denggi dan aedes.
Saya menyatakan tujuan untuk belajar bagaimana sekolah mengurus dan menyediakan kolam yang cantik berserta air terjun buatan. Lantas beliau (guru besar) menerangkan satu persatu. Rupanya beliau juga baru sahaja berpindah ke sini dan kini beliau lebih menumpukan dalam bidang akademik murid-murid sekolah tersebut. Terima kasih tidak terhingga kepada Guru Besar yang sangat peramah orangnya.



Berehat seketika di




Perjalan ketika dalam Taman Kinabalu banyak membuka mata saya untuk mengenali khazanah yang ada di kawasan negeri SABAH ini.



Saya sempat bergambar bersama orang tempatan Ranau yang bekerja sebagai membawa barangan bagi mereka yang hendak mendaki gunung Kinabalu.



Rehat-rehat di sini melihat matahari yang terbenam....
Umur kita juga seperti sudah senja cuma kita yang sentiasa lalai dengan dunia.
Sedangkan mati itu umpama pendang dibelakang leher sahaja.





Tak sabarnya nak balik....
Mus-TT-Lahad Datu-Ranau-Kundasang-Tamparuli-Kota Kinabalu-Petagas-Putatan.
[7,8&9 Ogos 2010]
Disediakan oleh;
Mus 2.47p.m. 15-Ogos-2010

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails