SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Rabu, 24 November 2010

SEMINAR DAN FORUM PENGAKAP



SNP??? Stand for what?? Itulah corak sms yang saya terima yang mana satu seminar dan forum akan diadakan di SNP Sandakan. Setelah puas bertanya dengan beberapa orang guru, SNP itu ialah Scouts Nature Park. Dengan semangatnya, pada pagi Sabtu 02-Oktober-2010 jam 7.30pagi saya bertolak menuju ke SNP bersama isteri bagi mengikuti satu Seminar dan Forum Pengakap yang dianjurkan oleh Persekutuan Pengakap Malaysia Cawangan Sabah Bahagian Sandakan yang diketuai oleh Tuan.Haji.Merjuki b. Kayat.

Saya tiba di sana jam 10.00pagi dan masih sempat untuk sesi pendaftaran, pertama kali mencari jalan ke SNP agak berpusing-pusing juga kereta di sekitar Bandar Kim Fung, Sandakan. Mana datangnya hasil tanpa sebuah pengorbanan. Akhirnya kedatangan saya ke sana tidak sia-sia kerana banyak perkara yang dapat di pelajari di sana dalam pelbagai aspek antaranya ialah

  • Pengurusan pentadbiran pengakap

  • Penguruan kepimpinan pengakap

  • Pengurusan pendaftaran pengakap

  • Pengurusan aktiviti / program pengakap

  • Permasalahan timbul antara sekolah dan pengakap

  • Tatacara / format pengakap terkini

Walaupun pengisiannya agak padat dan ringkas, namun memberikan impak kepada semua ahli pengakap yang hadir. Bagi diri saya pula, saya merasakan dan memikirkan bahawa seminar dan forum sebegini amat penting kerana secara tidak langsung dapat mengeratkan hubungan antara ahli pengakap bawahan bersama barisan kepimpinan atasan dan corak inilah lebih kurang sama yang ditunjukkan oleh Kerajaan kita sekarang yang mana setiap pucuk kepimpinan MESTI turun padang menemui segenap lapisan masyarakat tanpa mengira bangsa, agama dan tidak memilih bulu ketika proses penyelesaian masalah. Syabas dan tahniah diucapkan kepada semua ahli pengakap yang hadir. Maju pengakap bersama kita jayakan. Amin.


ILUVISLAM


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails