SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Rabu, 24 November 2010

SUMBANGAN WATER-PUMP



Alhamdulillah, syukur kepada Allah Taala kerana telah memudahkan urusan sekolah dan menjadikan 1sumbangan water pump dari pihak ladang kepada pihak sekolah projek untuk menceriakan dan mencantikkan sekolah dapat diteruskan dengan jayanya. Antara pihak yang terlibat dalam menguruskan sumbangan ini ialah cikgu Azuar (menulis surat permohonan), cikgu Faizal (jalin hubung kerjasama baik antara pihak ladang), cikgu Emran (selaku PK HEM memberi bantuan teknikal kepada cikgu Azuar).
Memang benar bahawa setiap usaha kejayaan memerlukan daya padu dari semua pihak untuk lebih berjaya sepertimana dalam Islam juga menganjurkan supaya bekerja secara berjemaah (beramai-ramai) dan perkara ini ditekankan ketika hendak mengerjakan solat fardhu yang mana solat secara berjemaah mendapat 27 kali ganda kebaikannya daripada solat bersendirian.
Usaha murni cikgu bersama pihak luar sekolah amat penting. InsyaAllah dalam proses perhubungan ini akan terus dikekalkan baik dan saling bekerjasama mengikut bidang dan perkara yang disesuaikan dengan kemampuan yang terbaik dapat diberikan. Adalah diharap juga kepada guru-guru lain juga dapat mencari penyumbang-penyumbang yang berpotensi dalam membantu pihak sekolah menaiktaraf keceriaan dan kecemerlangan dari segi pendidikan, pembangunan dan kerjasama antara pihak sekolah dengan pihak luar terutama masyarakat tempatan khususnya.
Kadangkala manis mulut berbicara, kepetahan bicara dari ilmu dan pengalaman yang dilalui, namun intipati dari setiap ciri yang diungkapkan di intrapsi dengan langkah perilaku yang dilaksanakan. Segalanya bermula dari niat ;)
Ikhlaskan niat kita dalam beramal….
(Pernah juga ustaz beritahu saya bahawa ikhlas itu tiada sesiapa jua yang tahu melainkan hanya Allah Taala sahaja sepertimana dalam sebuah cerita, seorang sahabat bertemu kepada Rasul S.A.W. dan bertanya tentang ikhlas. Maka Rasul bertanya pula kepada malaikat Jibril dan Jibril juga tidak tahu mengenainya. Maka malaikat bertanya kepada Allah Taala dan dijawab bahawa “Hanya Aku sahaja yang lebih mengetahuinya”.) Sekiranya cerita ini ada sedikit kelemahan saya memohon maaf dan boleh maklum balas kembali kepada saya untuk perkongsian bersama. Namun perkara yang pasti usaha ke arah ikhlas dalam mengerjakan sesuatu amal banyak dibicarakan salah satunya ialah melaksanakan sesuatu perkara secara berterusan selain itu banyak buku dan kitab yang menceritakan panjang lebar mengenai amalan ikhlas, yang mana boleh dididapati terutamanya dalam Muntakhab Hadith (6 perkara). InsyaAllah semoga Allah sentiasa merahmati dan memberkati usaha kita. Allah hu Akhbar.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails