SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Rabu, 7 Disember 2011

BLUE OCEAN STRATEGY

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua.

Pertama kali saya mendengar perkataan BOS dan diterjemahkan kepada Blue Ocean Srategy seterusnya dijelaskan lagi kepada Strategi Laut Biru ketika saya berada dalam bilik Mejar Rizam bin Mohamad di Bilik Pegawai Latih, Cwgn Latih Kem Kukusan Tawau Rejimen 516 Askar Wataniah.

Beliau menyoal soalan: Apakah itu BOS? Blue Ocean Strategy? Strategi Laut Biru yang kamu semua tahu?

Dalam bilik itu, hanya ada 4 orang PM(Perajurit Muda) iaitu aku, Cikgu Abby, Mursalin dan seorang cina iaitu Hou. Aku cuba menjawab dengan menyatakan strategi pergerakan dari udara. Ternayata jawapan aku itu tidak tepat dan jauh dari kehendak beliau.

Maka, beliau menyarankan agar aku dan rakan-rakan lain cuba cari maksud dan apakah itu BOS.

Berikut merupakan beberapa rujukan yang aku perolehi seperti dibawah. Buku BOS masih belum aku sempat beli. Jika sudah beli ataupun baca, akan aku kongsikan bersama. Sekian.

(BANYAKKAN LAH MEMBACA SUPAYA TIDAK BUTA ILMU DAN TIDAK JAUH KETINGGALAN DENGAN PEREDARAN MASA)

Jangan juga tinggalkan bacaan Al-Quran jika ada seorang muslim juga bacalah Hadis yang ditinggalkan oleh Nabi kita sebagai pegangan hidup seorang muslim yang beriman. InsyaAllah kita tidak akan sesat.

Allah hu Akhbar.









Rujukan

1. TUTOR
2. Buku (The Blue Ocean Strategy)
3. Penulis BLOG
4. Fail PDF RAMLAN
5. Coretan BERITA HARIAN
6. Catatan MKM EDU
7. Komen GURU AGAMA
8. Pembangunan Organisasi (PrOD)
9. PrOD 2
10. Lain-lain


7-Dec-2011
11.30pagi
(Rumah JB)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails