SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Rabu, 29 Julai 2009

MERIAH @ wedding day....


29.7.2009
8.21p.m.
RABU

Alhamdulillah segalanya sudah pun selesai...selesai mjlis perkahwinan di dengkil yg diadakan pada Ahad 26Julai2009...aku ngan adek aku Shahrul bersanding sama2 kat dalam umah...then makan beradab pun sama2 jugak...hehehe

esk nyer jer..aku terus demam cz badan tak larat wat keje2 ms ari ahad tu....ingatkan larat la nk gi sekolah...aku dah pun maklumkan kepda cikgu pembimbing situasi aku yg agak melarat...aku g jmpe doktr kat klinik kesihatan DENGKIL...then mendapatkan rawatan, ubat2 serta sedikit nasihat dari doktor muda yg bernama Doktor Raffa UD41...doktr tu mmg best dan baik serta memahami setiap pesakitnya...memberi rawatan umpama klinik swasta...

masuk je skolah ari selasa..aku telah dimaklumkan menjadi cikgu bertugas pada minggu ini...aku ngan Ina lah skali...

Hari ni, aku berjaya menyelesaikan satu masalah murid..iaitu duit yg keciciran dari poket....lepas je waktu rehat tahap 2 (darjah 5 dan 6)..murid2 akan beratur dahulu kat kantin..ada taklimat untuk program nilam..cikgu perpustakaan minta murid2 membaca buku2 yg telah diedarkan...kemudian minta seorang bg pendapat dan ulasan...takde sowang pun berani tampil ke hadapan..huhu sabar jer lah cikgu tue..then aku terus buat pengumuman mengenai duit yg berjumlah besar ada tercicir pd minggu lepas...sila jumpe dengan cikgu (akulah tu)....habis je membebaskan murid2 masuk kembali dalam kelas mengikut barisan...tampil seorang murid dari kelas yg aku ajar pagi tadi..dia kata duit hilang minggu lepas dengan jumlah RM10.00....aku pun bertanya dengan terperinci...dia dapat jawab dengan baik..kemudia aku pun menyerahkan duit tue kepada murid tersebut dan berpesan supaya menjaga dengan baik sekiranya membawa duit yg berjumlah besar...paling baik, jgn bawa duit dengan jumlah yg banyak ke sekolah....


hari ini...ramai cikgu2 dan staf2 pejabat mengucapkan tahniah kepada aku sempena kenduri yg telah pun habis...hehehe....wpun mereka tidak dapat dtg..aku tidak berkecil hati kerana paham jugaklah..masing2 ada tggjwb tersendiri....tp yg bestnyer ialah CIKGU PEMBIMBING aku telah dtg di mjlis perkahwinan aku...wpon dtg agak lewat jugak..tp aku gembira kerana dia jumpa jugak umah aku yg tidak seberapa ini....Ina rakan sepraktikum..tidak sempat hadir kerana suaminya bertugas pada hari perkahwinan aku....

ape2 pun..aku ucapkan terimakasih kepada semua yg terlibat dalam mjlis perkahwinan aku dan adek aku....bestnyer lah.....wpon skrg ini aku hnya tidur sowang2..maklumlah...isteri aku pun cikgu dan tidak dapat bercuti lama kerana byk tugas yg perlu diselesaikan...wpun jauh nun di Skudai JB...namun isteriku tetap dekat dihati ku....moga hubungan ini berkekalan bahagia dunia akhirat...

amin (doa utk diri sndiri)


sekian
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails
jssdk'));