SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Jumaat, 31 Julai 2009

Tugas cikgu??


khamis...30.7.2009

hari ni datang ke skolah tp aku xder kelas nk dibuat..awal2 pagi mcam biasa la jaga perbarisan pagi..then PK1 jmpe aku suruh masuk kelas RELIEF...aku pun ajar la budak2 tahun 1 pend.Seni...best jugak rasa nyer...cz murid2 tue sume dapat melukis dengan baik dan mengikut arahan seperti yg di suruh..aktiviti berkumpulan jugak lah yg aku sarankan cz dari situ nmpk la kesepaduan kerjasama murid...biasa lah..nk memupuk sikap kerjasama hendaklah bermula dari kecil agar bila sudah dewasa mudah untuk membantu orang lain dalam apa jua bidang dan masalah....

hari ni ada aktiviti rawatan pergigian...semua murid2 dikehendaki turun ke bawah mengikut giliran kelas...aku selaku cikgu bertugas menjalankan la kerja yg sepatutnya..dalam ms yg sama sempat lah jugak amik gmbar murid2 yg sedang belajar menggosok gigi....kecuali tahun 6 kerana terlibat dengan perbincangan peperiksaan..maklum lahh UPSR dah nk hampir..maka byk lah perbicangan dan ujian2 yg dijalankan..masuk minggu ni jerk...dah 2minggu berturut2 diorang wat ujian...minggu depan pula...semua murid akan menjalani ujian semester kedua...dari situlah nampak kesan aku nyer PnP untuk murid tahun 5 dan 1...untuk murid tahun 5 yang buat aku risau...krn spjg PnP dlm kelas...kebanyakkan murid dalam kelas tersebut lebih suka bermain...sedangkan byk juga nota dan latihan yang telah aku berikan...namun ada juga yg tidak ambil pedulik...kerja2 yg diberikan juga..ada yg tidak buat sedangkan ms yg kuberikan lebih seminggu...beginilah situasi yg akan aku hadapi dalam sesi PnP yg sebenar...lain diharap..lain pulak yg dapat...

tengahri pula ada meeting pasal PPSMI....cikgu berkenaan mmberi keterangan bhw PPSMI tetap akan diteruskan hingga 2012..namun murid diberikan kelonggaran untuk menjawab soalan samada dalam BM@BI atau kedua2nya pun takpe..yg jd masalah nyer nnt..kpd cikgu yg menanda kertas ujian lah nnt....hehe cikgu sendiri la kena pk samada jwpn murid tu boleh diterima atau tidak...kalo ikut skema jwpn..mmg byk lah salahnya dari yg betul..tak pasal2 ramai jer yg gagal....tgk jer la nnt....

ada juga cikgu komplen pasal pemberian LAPTOP yg sepatutnya diberikan kpd cikgu2 SAINS dan MATH...ntah la sepatutnya sbg cikgu yg dah lama kerja...sepatutnya bleh lah beli laptp sendiri...sdgkan zaman skrag ni ada byk kaedah pembayaran..wt lah pembayran bulanan yg serendah RM99.00....tp cikgu tu tetap tidak puas hati kerana bg dia..kerajaan harus bantu cikgu sediakan LAPTOP...rakan sepraktikum aku pun ckp...orang zaman skg lgi byk suka kena suap dari usaha sendiri...skrang sudah terbukti,,bukan sahaj murid sukakan SUAPAN..malah cikgu sendiri sudahpun melaksanakan...manataknyer...bak kata pepatah melayu....kalo bapak *** berdiri..anak pulak akan **** berlari.....fikirlah sendiri (bak kata Nabil)

sekian dulu la...hari ini mmg best tp penat jugak...


chaiyuk kepda anda semua...

ws....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails
jssdk'));