SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Rabu, 29 Julai 2009

Fun Learning with me!

29.7.2009 8.05p.m.

Salam..disini aku nak mulakan bahawa aku amat2 hepi dan gembira sangat kerana dapat menjalankan PnP utk English Language dengan baik...ini semua dengan dorongan dan sokongan kuat dari cikgu pembimbing bahasa inggeris aku jugak..hehehe..walaupun cikgu tersebut nampak garang dan tegas..tapi beliau juga mempunyai byk idea untuk dikongsi bersama dalam mengadakan aktiviti dalam kelas...sblum ini, pnp aku agak bosan dan hanya tertumpu kpd cikgu sahaja...hehehe..biasa la..orang baru belajar....ape2 pun yang penting ialah kerjasama dan sikap terbuka antara kedua pihak...aku selaku cikgu praktikum...kena lah pepandai menyesuaikan diri dalam pnp era masa kini yang byk perubahan...walaupun byk idea yg terpaksa di kerahkan dengan gunakan kepala sendiri...tp hasil yg memuaskan menjadikan aku rs gembira....ini terbukti kerana GRAMMAR yg aku bawa utk kelas tahun 5 dapat di fahami oleh keseluruhan murid...namun terdapat juga beberapa kesilapan dan kelemahan yg perlu diperbaiki...apa yg aku buat aktiviti kelas ialah
-membuat 'sentences stripes' kepada murid supaya mereka dapat match and identify bg sesuatu 'conjunction' yg hendak digunakan....
-latihan dalam textbook digunakan sebagai pendedahan awal kemudian diolah dalam bentuk pembinaan idea dalam aktiviti berkumpulan...murid2 akan menjawab soalan dalam kertas mahjung dan tampal dihadapan...setiap kumpulan hanya diberikan soalan yg mudah sbg titik awal pembelajaran..dengan ini murid lebih gembira dan riang sekiranya dapat menjawab soalan tersebut.
-kemudian aku berikan latihan yang ku ambil dari buku latihan sbg unit pengukuhan kefahaman murid....hehehe...akhirnya terbukti...25orang dari 29orang murid faham u ntuk menggunakan 'conjunction words such as AND,OR, BUT'....

sukar untuk tunjukkan dengan lebih jelas kerana aku tidak merakam aktiviti dalam kelas tadi..dan tidak ambil gambar....tapi bak kata Ina,aku nyer aktiviti best jugak tp ade jugak kelemahan...kelemahannya ialah SUARA aku tidak jelas@KUAT....hehehe padahal aku dah pun mgunakan suara maksimum yang seberapa boleh....

secara keseluruhannya...walaupun mendapat pujian tp kritikan juga harus kita terima sbg panduan dan perbaik pulihan kepada diri sendiri.....sapa yang tak sedar diri tue..cerminkan lah diri anda..pesanan ini aku tujukan khas untuk diri sendiri kerana RAMAI orang yg tidak puas hati dengan aku apetah lagi hendak MEMULAUKAN diri aku...maklumlah..aku bukan la insan yg sempurna...berlagak ego sombong itu lah sifat yang harus aku perbaiki....kena lah byk mengaji dan berselawat lepas ni dengan lebih byk....Insya-Allah....

Mustakim, u can do it.... (kata2 smgt kepada diri sndiri)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails