SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Ahad, 28 Oktober 2012

Majalah Sains dot Com

Selaku guru, banyak perkara yang (saya) perlu kembangkan dari segi ilmu pengetahuan dan kemahiran (amal). Dengan teknologi yang serba moden dan terus maju kehadapan, semua maklumat kini boleh didapati secara online di mana-mana sahaja tanpa mengira masa. Alhamdulillah.




Namun, berapa ramai antara kita yang manfaatka teknologi tersebut (online) untuk memperkembangkan ilmu pengetahuan dan nilai kehidupan yang lebih baik? Bersama kita berganding bahu dan sentiasa ingat mengingati dalam kehidupan yang sementara ini.

Konsep sains yang mudah ialah memerhati dari alam sekeliling.

Itulah jua yang digunakan oleh Nabi Ibrahim a.s. ketika mana baginda mencari tuhan yang mencipta alam ini. Dalam alquran juga ada menyebut, perhatikan kejadian siang dan malam dan juga alam sekeliling dalam kita memikirkan kebesaran dan keagungan Allah Taala pencipta alam semesta.



InsyaALLAH, moga kita semua diberi manfaat dan taufik hidayat daripada ALLAH taala melalui proses membaca dan mengamalkan ilmu yang kita tahu (samada kita sampaikan kepada orang lain) agar ia menjadi suatu bekalan di akhirat. Amin.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails