SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Rabu, 23 Mei 2012

Lawatan Pegawai Perhutanan Sandakan untuk Program SERASI 2012

Semalam (22-Mei-2012) Selasa, pihak jabatan perhutanan bahagian Sandakan telah datang melawat ke sekolah untuk sesi penilaian khas Program SERASI 2012. Syukur Alhamdulillah kerana pegawai tersebut masih menunggu saya pada petang itu (2.30pm hingga 3.30pm).

Setelah berbicara serba sedikit perancangan dan aktiviti yang dilaksanakan dalam sekolah untuk program SERASI, pegawai tersebut menemubual dan bersoal selidik beberapa perkara mengenai aspek penilaian yang diutamakan.

Sungguh terkejut kerana saya tidak memperolehi aspek penilaian (kriteria) yang dikehendaki. Perkara ini sememangnya menjadi rumit bagi membuat persediaan yang rapi dalam perlaksanaan program sekiranya tiada panduan. Syukur Alhamdulillah, pegawai tersebut membenarkan untuk membuat salinan bagi borang penilaian itu. Terima kasih juga kepada Cikgu Hilman Talib selaku Penolong Kanan Petang yang membantu saya sepanjang sesi pertemuan perbincangan bersama pegawai tersebut.

Seterusnya, mereka melihat sekitar sekolah dan akhir sekali ke tandas sekolah. Perkara yang diambil kira ialah aspek penyelenggaraan tandas dan kemudahan air bagi tujuan suci bersih dan indah. 

Tandas kita, tanggung jawab bersama

Terima kasih kepada semua guru dan kakitangan sekolah yang terlibat secara langsung dan tidak langsung sepanjang program SERASI di rancang dan dilaksanakan disekolah.

Banyak perkara yang perlu saya perbaiki. Selaku penyelaras program SERASI 2012 dipandu oleh GPKKOKUM En.Joenas, saya banyak belajar beberapa perkara. Perkara paling mendebarkan ialah ketika sesi pertemuan 4 mata. Seperti di 'observe' untuk audit jerk...

Alhamdulillah...sesi penilaian pertama selesai..akan menyusul sesi seterusnya...insyaALLAH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails