PANDUAN
PERMARKAHAN BAGI BORANG GC/DGA32/DGA34/DG44/DG48-A
ARAHAN
Permarkahan hanya diberi kepada item 18,
19, 20 dan 21 sahaja pada borang permohonan.
Markah penuh bagi penilaian borang permohonan adalah 30%.
- Pengalaman mengajar mata pelajaran/bidang dipohon
sehingga 1 September 2007: ______________tahun ____________bulan.
Pengalaman mengajar mata pelajaran/ bidang dipohon
|
Skor
|
3 –
4 tahun
|
2
|
5 –
6 tahun
|
4
|
7 - 8 tahun
|
6
|
9 – 10 tahun
|
8
|
Lebih daripada 10 tahun
|
10
|
19. Pengalaman mengajar mata pelajaran/
bidang yang dipohon bagi tiga tahun
kebelakangan (2005 hingga 2007).
Bilangan waktu mengajar mata pelajaran dipohon
|
Skor
|
2 – 6 waktu
|
2
|
7 – 10 waktu
|
4
|
11 – 14 waktu
|
6
|
15 – 18 waktu
|
8
|
Lebih daripada 18 waktu
|
10
|
20.
Anugerah/Penghargaan/Surat Kepujian
yang diterima bagi tiga tahun kebelakangan
(2005 hingga 2007).
Peringkat Pencapaian
|
Skor
|
Sekolah
|
1
|
Daerah
|
2
|
Negeri
|
3
|
Kebangsaan
|
4
|
Antarabangsa
|
5
|
Skor keseluruhan adalah jumlah skor terkumpul (kumulatif)
bagi kesemua peringkat pencapaian Walaupun
calon mendapat skor lebih daripada 5, calon hanya mendapat skor maksimum 5.
CONTOH PEMBERIAN MARKAH.
1. Ali
Bil
|
Anugerah/Penghargaan/
Surat Kepujian
|
Tahun
|
1.
|
Penghargaan sebagai penceramah di SMK
|
2005
|
2.
|
Penghargaan sebagai penceramah bagi daerah
Rompin
|
2005
|
3.
|
Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Negeri Pahang
|
2006
|
Ali mendapat : 1
markah – peringkat sekolah
2
markah – peringkat daerah
3
markah – peringkat negeri
|
JUMLAH MARKAH, skor yang diberikan adalah 5,markah
maksimum 5.
2. Abu
Bil
|
Anugerah/Penghargaan/
Surat Kepujian
|
Tahun
|
1.
|
Penghargaan sebagai penceramah di SMK B
|
2005
|
2.
|
Penghargaan sebagai penceramah di SMK B
|
2005
|
3.
|
Penghargaan sebagai penceramah di SMK B
|
2006
|
4.
|
Penghargaan sebagai penceramah di SMK B
|
2006
|
5.
|
Penghargaan sebagai penceramah di SMK B
|
2007
|
Markah Abu = 5 ( 1 markah X 5
kali penghargaan di sekolah)
21.
Bahan yang dihasilkan
untuk meningkatkan keberkesanan pengajaran dan pembelajaran (seperti bahan
multimedia, modul dan garis panduan pembelajaran pelajar).
Peringkat Pencapaian
|
Skor
|
Sekolah
|
11
|
Daerah
|
12
|
Negeri
|
13
|
Kebangsaan
|
14
|
Antarabangsa
|
15
|
Skor diberikan mengikut peringkat
pencapaian tertinggi calon.
CONTOH PEMBERIAN MARKAH.
1.
Ali
Bil
|
Tajuk
|
Tahun
|
Kumpulan
Sasaran
|
1.
|
Modul matematik –topik pecahan
|
2005
|
Pelajar Tingkatan 1 di sekolah
|
2.
|
Alat bantu mengajar untuk sains
|
2006
|
Pelajar peringkat daerah
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ali
mendapat : peringkat sekolah - 11 markah
peringkat daerah - 12
markah
Skor Ali bagi bahagian ini ialah 12 markah (Skor
diberikan pada peringkat pencapaian tertinggi ).
GC/DGA32/DGA34/DG44/DG48-B
PENILAIAN BORANG GC/DGA32/DGA34/DG44/DG48
Nama : ____________________________________________
Institusi : ____________________________________________
JPN/Bahagian : ____________________________________________
Muka surat
|
KRITERIA PENILAIAN BORANG PERMOHONAN CALON
|
MARKAH PENUH
(40 )
|
MARKAH CALON
|
|
No
|
Soalan
|
|
||
2
|
19
|
Pengalaman
mengajar mata pelajaran/ bidang yang
dipohon sehingga tarikh permohonan
|
10
|
|
2
|
20
|
Pengalaman
mengajar mata pelajaran/ bidang yang dipohon bagi tiga tahun kebelakangan
|
10
|
|
3
|
21
|
Anugerah
/Penghargaan/surat kepujian yang diterima bagi tiga tahun kebelakangan
|
5
|
|
3
|
22
|
Bahan yang
dihasilkan untuk meningkatkan keberkesanan pengajaran dan pembelajaran
(seperti bahan multimedia, modul dan garis panduan pembelajaran pelajar).
|
15
|
|
JUMLAH
|
40
|
|
__________________________________________ Tarikh : ________________
Tandatangan Penilai
Nama dan Cap Rasmi Jawatan
Tiada ulasan:
Catat Ulasan