SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Sabtu, 12 Januari 2013

Siti Hajar mula makan makanan kisar (blender)


Bermula Disember 2012, anak saya iaitu Siti Hajar sudah mula makan makanan yang dikisar. 

Mesin pengisar bayi ini, saya bersama isteri membelinya di Jusco Tebrau dan mendapat 2 jenis pengisar untuk kering dan basah.

Alhamdulillah, dengan adanya mesin ini lebih memudahkan saya dan isteri menyediakan keperluan makanan  untuk Hajar (panggilan anak saya).







Kuantiti kandungan makanan yang diperlukan dalam satu-satu masa setakat ini pada umur Hajar 6-7 bulan.



Sambil makan, Hajar akan menonton cerita kegemarannya 
iaitu Pocoyo, Upin Ipin dan juga Mickey Mouse Clubhouse.




Setelah kembali dari sekolah (samada keluar sekolah jam 1, 2 atau 3petang saya akan sampai ke rumah untuk ambil Hajar di rumah kak Mai (suri rumah sepenuh masa yang menjaga Hajar) di Taman Aman 3 lebih kurang pada jam 2, 3 atau 4 paling lewat.

Kemudian segera menyediakan makanan untuk Hajar.




Makanan ini disediakan oleh isteri saya pada waktu pagi.
Saya cuma blend jerk....hahah








Sekian...

Penulisan ini bertujuan untuk imbas kembali kenangan lama bermulanya Hajar bersama dengan saya sepenuhnya dalam tahun 2013.

InsyaALLAH.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails