SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Jumaat, 30 Mac 2012

Minggu Bahasa (mesyuarat panatia bahasa inggeris)




Ketua Panatia BI En. Nordin mengirim SMS kepada saya pada hari Rabu mengatakan ada mesyuarat khamis ini (semalam). Dalam mesyuarat kali ini, perkara utama yang dibincangkan ialah Minggu Bahasa yang akan diadakan pada minggu hadapan bermula 3 hingga 6 April 2012 (Isnin-Jumaat).



Saya telah diberikan tanggung jawab untuk mengelolakan aktiviti Story Telling.

Maka, pada hari ini (disaat ini) saya telah mencari beberapa cerita berbahasa inggeris yang panjang dan pendek. Berikut merupakan laman web yang menjadi rujukan saya




1. http://www.eastoftheweb.com/short-stories/childrenindex.html

2. http://www.freechildrenstories.com/

Antara cerita yang saya ambil ialah seperti berikut

1. The Frog Prince

2. The Dragon Rock

3. How Many Frogs Live in Frog Town?




4. Don't Judge a Book




Ini adalah pertama kali saya mengelolakan aktiviti seperti ini. Sekalipun saya ambil subjek Bahasa Inggeris sebagai subjek minor dalam KPLI (SR) di IPGM Teknik KL. Namun, banyak perkara mengenai Bahasa Inggeris masih lagi dalam pembelajaran secara berterusan.




InsyaAllah, usaha yang sedikit dan berterusan dapat mengumpul banyak pengalaman.

Yang penting cekalkan niat dan betulkan niat untuk usaha yang betul dan diredhai Allah.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails