SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Ahad, 8 November 2009

Kenangan bersamanya

Masjid Sultan Abu Bakar yang terletak di Johor Bahru.
Sangat cantik pemandangan dan terasa aman tenteram ketika berada di sana.
Masjid yang aktif dengan pelbagai aktiviti keagamaan dan kemasyarakatan terutama kursus perkahwinan yang ditujukan khas untuk anak watan sekitar Johor.

FAKTA;

Masjid Negeri Sultan Abu Bakar is Johor's state mosque, located on Jalan Skudai, Johor Bahru, Johor, Malaysia. It was constructed between 1892 and 1900, under the direction of Sultan Abu Bakar. The architecture of the mosque was largely based on Moorish styles, along with some Malay influence. (http://en.wikipedia.org/wiki/Sultan_Abu_Bakar_State_Mosque)


Ini adalah restoran yang terletak di tepi jalan yang menuju ke Tebrau.
Seronok dapat makan sate di sini kerana rempah yang cukup sebati dengan kandungan pada sate tersebut menjadikan satu perasaan makan yang tinggi. Tetapi kena ingat, berhenti makan sebelum kenyang. Hehehe.

Allah berfirman dalam surah Al 'Araf ayat 31 "Dan janganlah
berlebih-lebihan, Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang
berlebih-lebihan".


Perjalanan ke Danga Bay@Pantai Lido yang mengasyikkan tanpa kesesakan ramai pengunjung dan cuaca yang agak baik. Untuk lihat perubahan dan aktiviti yang ada setelah penat menggunakan minda untuk belajar. Rehat dengan bersiar-siar.

FAKTA;

The Gem of Danga Bay

Experience Johor’s rich culture, arts and heritage right here in Danga Bay! The State's 8 districts of Johor are represented by the uniquely-designed traditional houses, where cultural shows unique to each district are performed respectively. Local foods and handicrafts are added attractions for tourists. This is also a favourite venue for cultural events.

(http://www.dangabay.com/leisure/rumah-limas.html)



Suasana sekitar di tempat jualan dan pertunjukan di Danga Bay. Mengalahkan tempat seperti downtown, Bdr Tun Razak Cheras. Sangat seronok banyak sangat barang boleh didapati. Tapi saya tidak beli kerana datang dengan niat ingin bersiar-siar sahaja. Hehehe.





Dalam kesempatan yang sedikit ini, terasa lega dan gembira juga kerana dapat bersiar-siar, maklumlah selama ini cuaca agak mendung dan sering hujan malah tindakan berjaga-jaga untuk mengelakkan diri dari dijangkiti penyakit berbahaya seperti Selesema Babi H1N1.

Apa pun, sebagai rakyat Malaysia, hargailah dan tunaikanlah kewajipan kita sebagai rakyat Malaysia yang membeli dan menggunakan barang buatan Malaysia. Pendidikan bermula dari rumah, jika kita menjadi guru dan ibubapa kepada anak, tunjukkanlah contoh dan tauladan yang baik untuk menyokong segala barangan buatan Malaysia sekiranya tidak secara keseluruhan tetapi masih boleh dilaksanakan secara beransur-ansur dan untuk pengetahuan umum, ayam goreng yang di usahakan oleh pengusaha tempatan juga sudah ada cuma kini masih lagi dalam tahap kecil dan sederhana dan dengan bantuan rakyat Malaysia, sudah pasti industri pengusaha tempatan dapat terus berkembang dan kekal untuk memacu kemajuan ekonomi negara.

FAKTA;

Latar belakang Radix Fried Chicken

Radix Fried Chicken Sdn Bhd (RFC) memulakan operasinya pada 1hb Jun 2008 di Lagenda Heights, Sungai Petani. Pembukaan RFC ini adalah 100% milikan Bumiputera Islam. RFC merupakan salah sebuah syarikat subsidiari di bawah HPA Industries Sdn Bhd dan berkonsepkan restoran makanan segera berlandaskan Syari’ah Islam. Segala aspek keperluan dan kehendak Syari’ah dijamin kualitinya bermula dari bekalan bahan mentah seperti ayam yang diternak sendiri dan diawasi kualiti halal dan kebersihan. Manakala aspek pengurusan dan operasinya mengamalkan prinsip etika pekerja Islam seperti adab dan tatatertib muslimin dan muslimah serta amalan zikir dan sunat sebelum memulakan kerja seharian.


http://www.radixfriedchicken.com.my/


Sekian.

@JB 11.18pagi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails