SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Isnin, 30 November 2009

Taman Pertanian Malaysia


Hi...selamat bercuti kepada semua kawan-kawan.

Pada hari sabtu yang lepas 28Nov2009, sejurus selepas membantu orang kg dalam program ibadah korban, saya segera ke Shah Alam ke rumah kakak ipar saya. Kemudian, saya bersama isteri dan anak-anak buah pergi ke Taman Pertanian Malaysia atau di kenali sebagai Bukit Cahaya Sri Alam@Taman Botani Malaysia. Dalam kesempatan cuti sekolah inilah saya berpeluang bersiar-siar bersama kanak-kanak kecil.



Alhamdulillah cuaca pada petang sabtu itu damai dan tidak pula hujan. Sempat kami bersiar-siar dalam taman tersebut. Namun terdapat juga sebahagian kawasan yang tidak terurus dengan baik.



Kesemua anak buah saya tidak pernah sampai di kawasan ini. Keseronokan jelas terbayang diwajah mereka dengan kegembiraan bersama. Maklumlah yang pergi pun penuh satu kereta Nissan Sentra kakak ipar saya yang punya kerana kereta Viva tidak mampu nak menampung jumpah muatan mereka yang ramai. Hahaha.



Jadikanlah cuti sekolah ini sesuatu yang bermakna untuk diri kita, keluarga dan kanak-kanak. Beri peluang dan ruang kepada kanak-kanak untuk bersiar-siar, melawat tempat-tempat menarik supaya perkembangan minda dan pengetahuan mereka lebih luas.


Selamat bercuti dan jaga kesihatan dengan baik.

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails