SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Selasa, 10 November 2009

Keselamatan Negara



Sesi petang pada hari ketiga ini amat mencabar kewajaran saya ketika dalam perjalanan masuk ke kelas kerana hujan yang terlalu lebat bermula jam 2.20petang sedangkan sesi petang bermula jam 2.30petang. Saya sampai agak lewat iaitu 5minit lewat. Alhamdulillah segalanya baik-baik belaka.

Sesi petang ini diteruskan dengan penyampaian tajuk yang agak berat iaitu Sistem Fail Memail dan Arahan Keselamatan.

Setelah hampir sejam berlalu, perasaan mengantuk mulai hadir, lalu saya ambil inisiatif dengan merakam video dan beberapa keping gambar. Isi penyampaian agak terlalu banyak dan diselang seli dengan pelbagai cerita serta peristiwa-peristiwa yang berlaku di Malaysia bermula dari zaman Hang Tuah hingga era masa kini Tun Dr. Mahathir.

Semua peserta nampak gah dan bersemangat dengan cerita dan pengisian tentang Arahan Keselamatan, sekalipun akan bertugas sebagai seorang bakal guru, namun tajuk ini amat penting dalam menjaga kestabilan dan kesejahteraan Negara Malaysia.

Petang ini, saya akan makan malam bersama teman KPLI sebelum pulang ke rumah, tak sabarnya nak makan... Teman merupakan cermin dalam kita, sebaik dan seburuk mana teman kita mencerminkan keperibadian diri dan hidup kita. Berusahalah dan peliharalah ikatan ukhwah antara teman-teman dengan diri kita supaya keberkatan dalam hubungan itu memberi kebaikan kepada kita dan semua pada hari esok(kemudian).

Sekian.
@kolej kediaman K.P.Teknik 4.46petang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails