SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Khamis, 6 Ogos 2009

Hati Ke Hati


2.51p.m.
6 Ogos 2009
Khamis

Hari ini masuk ke sekolah macam biasa la, dtg jam 7.25a.m. pulak hari ni dan menjadi cikgu praktikum pertama yg tandatangan kedatangan...hehehe kira hebat jugak lah... ari ni khamis aku mmg tiada PnP dan hari ni pun periksa bulanan Ogos belum habis lagi..esok lah hari terakhir..aku dah maklum kan kepada cikgu khanisah yg ari ni aku mmg free dan takder ape nk buat..xkan la nk tanda paper test jerk..boring sgt lah dok dlm bilik guru jerk tanpa mengadap murid2 yg comel tue...so cikgu khanisah pun pergi ke pejabat dan bertanyalah kot2 ada kelas yg blee aku masuk...tak semena2 selang 20minit pastu sowang PAR masuk dlm bilik guru dan bagi nota kecil untuk aku RELIEF kelas cikgu yg tidak hadirkan diri ke sekolah..cikgu ni pulak TAK DATANG tanpa bagi makluman kepada pihak sekolah mahupun kpd cikgu2 lain selaku rakan sejawat....cikgu khanisah pesan kat aku yg kalo kita tak jadi dtg sekolah ats sebab2 yg tertentu sakit dan sbgnyer..tlong maklumkan kepd pihak sekolah supaya tidak menyusahkan orang lain..camtu lah cetanya di awal pagi...

pastu azizah pulak ckp kat aku kena preared FOLIO dan buku RPH cz ade pemantau pensyarah nk dtg..Alhamdulillah la..sume bahan aku dah lengkap cz mlm td aku dah penat susun semula FOLIO dan kemas kini buku RPH...kelam kabut je aku tgk azizah dan suhaila setting diorang nyer FOLIO....

Aku pun masuk la kelas RZELIEF dgn perasaan yg penuh semangat lagi..kena masuk lagi kelas 5Dedikasi...kelas semalam yg aku jaga...best ke tak best...janji dapat gak ngadap murid2 dah cukup puas bagi aku...abis jer ujian aku kerahkan diorang semua untuk KUTIP sampah bawah kaki..kalo tak cikgu pukul pkai pembaris panjang..pergh...mmg berkesan giler bila ckp camtu...tak sampai 2 minit lantai dalam kelas tue licin mcm kena MOP jer aku tgk....bagus jugak cara camni..kdg2 kena la berkeras sket semasa bg arahan...sebelum ni bagi gak arahan cara baik dan ckp lemah lembut..last2 sekali aku gak yg kena tibai dengan murid2...

tghari jerk..aku masuk kelas 5ikhlas...kelas kesayangan aku...ntah la...aku agak serasi dengan budak2 kelas tu wpon kelas tu byk kompeln dari cikgu2 yg lain...namun arahan yg aku bg utuk diorang wat LUKISAN JALUR GEMILANG berjaya jugak diorang paham...last2 aku bg la coth kat depan papan hitam..then diorang pun lakar dan mula lukis dengan kerja tgn masing....ada jugak yg sungguh2 dan ada juga yg memain...

arini Ina asyik mengeluh semacam cz buku RPH dia kena conteng2 dengan pen dakwat merah dengan cikgu pembimbing..ntah la...mungkin bg dia agak sensitif...ina ckp mmg dia tak sempat nk tulis RPH dan wat impak serta refleksi bg setiap PNP yg sebelum2 ni...cz dia pun demam sakit pening dan macam2 masalah yg dia hadapi pula...aku pula kesian tgk tgk ina nih...ntah la..sbg ikhtibar..ari ni aku kena la siapkan RPH untuk esok..kalo tak aku pun kena conteng2 dgn dakwat merah pulak....hehehhehe

paling best..arini aku berjaya juga menyumbangkan sedikit sumbangan untuk diberikan kpd Pusat Komuniti Kajang sempena lawatan dari panitia S&KW, Seni dan apa2 jer la untuk esok la ada lawatan kat sana..aku bg guddy bag (masa kawen aritu ada lebih) kat cikgu khanisah...nnt dia pun topup la ape2 brg lain...kesian aku tgk cz..sekola tidak sediakan bajet untuk pemberian tersebut melainkan hanya RM50 semata2...cuba la bayangkan..ape je yg bleh dibeli dengan RM1 nk diberikan kepada sowang sbg pemberian saguhati...huhu...pk la sendiri.....

aku balik ari ini dgn ati yg agak riang...aku tak payah lagi mengajar tuisyen cz cikgu tu kata minta tangguh dahulu..mybe anaknyer dah pandai kot...Alhamdulillah... sangka lah baik antara kita lagi baik dari kita bersangka buruk...

semoga setiap amalan dan tindak tanduk kita diterima dan diberkati agar ia menjadi bekalan yg hebat di hari kemudian..jauhkanlah dari rasa dengki, cemburu dan sifat2 mengata antara sesama kita...sebarang kesilapan dan kesalahan bersamalah kita selesaikan...muafakat antara kita membawa berkat....diri kita ialah dengan siapa kita berkawan...kawan itulah cermin hidup kita yang nyata...

wassalam..

3.11p.m. (tamat)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails
jssdk'));