SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Isnin, 17 Ogos 2009

Best dan Tak Best











3.36pm Isnin 17.8.2009

Ari ni masuk skolah lagi awal dari biasa..aku dtg je dah jam 7.00am..hehe saje je cz rs bersemangat pulak nk dtg ke sekolah utk kena observe...

Pagi tu ms perhimpunan...semua cikgu praktikum dikehendaki berkumpul kat dewan atas arahan cikgu pembimbing aku..aku ingatkan kenapa la..rupa2nya ada SPOT CHECK ke atas barag2 murid (dalam beg) hehe..ni lah perkara yg aku nanti2 kan...

ingatkan byk sgt la brg2 yg kena kantoi ke nnt...tgk2 je sket jugak lah..tp ada gak yg melampau bawa pisau besar mcm nk potng daging jerk..huhu....ina jaga kelas dia sendiri..tp aku tak dapat ape2 kelas..so aku bantu la cikgu2 lain dalam ms yg sama amik gambar la ms cikgu2 wat pemeriksaan beg...azizah lak ckp dia terjumpa surat dalam beg sowang murid dia kelas yg dia ajar matematik...dia baca surat tue ditujukan kepada dirinya sendiri (azizah) hahaha...gelak besar jerk cz surat tu nk minta maaf kat azizah kerana murid tu ada wat salah..kata azizah... (tp surat tu x pass pun kat azizah)

ari ni dah kena obsrve dgn cikgu pembimbing....argh..tak bestnyer dan menyesal lah jugak cz PNP aku tidak bape sgt berjaya krn unsur NILAI MURNI aku tak sempat nk katakan di akhir PNP maupun di awal PNP...ini adalh kerana aktiviti yg aku wat tidak terjangka yg murid2 dlm kelas tu amik ms yg lama hendak menyiapkan..ini adalah kelas yg pertama kali aku mengajar yg mana cikgu pembimbing mencabar aku utk mengajar kelas tahun 5 yg terakhir dan nk menilai aku dari kelas berkenaan...yg berjaya nyer ialah kawalan kelas dan menarik minat murid2 utk menjayakan aktiviti yg aku jalankan.heheh...utk kelas ni aku terpaksa guna STIKCERs bintang2 ms diorang wat model..gambar tak dpat nk dimasukkan cz ms ni INA tak sempat amik gambar....so markah utk observation kali ni teruk di bahagian NILAI MURNI...aku akan cuba wat yg terbaik di lain kali..dalm ape jua keadaan sbg seorang cikgu,kita mmg kena masukkan unsur nilai yg baik agar murid sentiasa di ingatkan2 ttg perkara2 yg baik...

Ina pun camtu juga...tak sempat nk ckp lebih2 ttg unsur2 nilai..wpun sempat gak ckp..tp cikgu pembimbing kata, tdak cukup POWER kata2 ina semasa mengetengahkan unsur2 nilai dalam kelas...

balik je dari skolah..aku ckp kat puan hashimah yg aku nk masuk kelas 5 terakhir tu sklai lagi krn cikgu pembimbing aku berada di luar ada KURSUS. PK1 kata OK!!! then aku cari maklumat untuk program RIMUP yg akan dijalankan pada JUMAAT ni...aku dan ina menjadi AJK tetap dan kena cari calon2 murid utk menyerta program JUMAAT ni..then kami kena wat DOKUMENTASI...insyaAllah kami dapat buat dengan jayanya berkat bimbingan cikgu pembimbing dan pengalaman di IPGM sblum ni...tgk laa camne kitrang wat DOKUMENTASI...hehehe.... (conth dari sek.putrajaya pun aku ada)

nk wat RPH dan menanda2 buku ni...esok nk kena observe lagi...wpon agak2 berat juga kena observe street 2hari berturut2 tp ni lah dinamakan cabaran dan tugas seorang guru...takkan la masa nk kena observe jer nk wat yg terbaik...kita kena sentiasa MEMBUAT YG TERBAIK....insyaAllah segala kerja dan usaha kita akan diberkati dan mendapat manfaat yg besar terhadap diri kita sendiri dan juga orang lain...sekian..

TAMAT (3.50p.m.)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails
jssdk'));