SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Isnin, 24 Ogos 2009

Gotong Royong Fasa-2






Isnin (3-Ramadhan 1430) 6.53p.m.


Alhamdulillah, pada hari ni berjaya juga melaksanakan aktivti gotong royng kecil bersama murid2 tahun 5 Ikhlas. Hanya 4 orang sahaja yang hadir.

Sebelum memulakan gotng royong, aku minta mereka semua membuat sedikit ulang kaji menggunakan buku latihan yg telah diwajibkan mereka utk membelinya oleh pihak sekolah (bagi meningkatkan mutu pretasi murid).

AKu bg tempoh selama 45minit (bermula 9.15p.m.) utk menyiapkan satu tajuk (Constellation) yg telah merka pelajari pada minggu lepas. Mereka juga berbincang sesama sndiri. Sungguhpun 4orang sahaja yg hadir namun hasil perbincangan dan kesimpulan diakhir KELAS TAMBAHAN tersebut menunjukkan impak yg sangat POSITIF.

Mereka dapat menjana pemikiran dengan baik dan memberikan idea serta jawapan yg berasas. Ternyata murid2 ini dapat menjadi lebih baik cuma perlukan lebih dorongan dan sokongan dari para pendidik.

Setelah habis perbincangn (jam 11a.m.), aku minta murid mengemaskan makmal sains mengikut peringkat demi peringkat. Oleh kerana masa amat suntuk, aku peruntukkan 1jam utk mereka mengemas-ngemas.

Alhamdulillah segalanya berjalan lancar. Setelah tamat mengemas, aku pun tunjuk video dan gambar2 yg aku ambil sepanjang aktiviti di sekolah. Mereka amat gembira dan terasa diri sgt dihargai kerana gmbar mereka ada dan mohon supaya di FRAMEkan...hehehe

Pada pagi tadi (9.30a.m.) aku berjumpa dengan PK-1 dan menyatakan ingin menggunakan Makmal Sains utk kelas tambahan dan buat gotng royong membersihkan makmal. PK-1 kata boleh dan bg persetujuan sambil bertanya ttg MURAL (gambar dinding sekolah) bila boleh disiapkan??? AKu pun menjawab kata ku "Saya tunggu mereka melukias gambar yg baharu krn mereka sudah PLAN hendak lukis gambar yg lain. So, saya tunggu mereka siapkan kerja baru saya bleh mewarna dinding itu." PK-1 amat bimbang yg KAMI cikgu pelatih tidak sempat meyiapkan MURAL tersebut. Semoga kami cepat dan sempat menyiapkan mengikut kepuasan semua pihak.

Hari ni sudah masuk ari ke-3 berpuasa. BEST sgt krn pada tahun ini aku berazam hendak melaksanakan solat terawih setiap hari tanpa tertinggal satu malam pun samada solat secara berjemaah@sendirian (jika berlaku hal2 luar).

Pergi sekolah hari ni dapat gak buat KELAS TAMBAHAN dan MENGEMAS2 dalam masa yg sama pada hari ni juga murid2 tahun 6 mulakan KELAS TAMBAHAN WAJIB mula isnin hingga khamis utk semua subjek...HuHuHu

[buku RPH takleh amik lg cz belum disemak oleh guru besar, harap2 esok leh la bawa balik buku RPH krn nk buat KEMAS KINI]

TAMAT (7.03P.M.)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails