SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Jumaat, 14 Ogos 2009

PNP Ina








14.8.2009
Jumaat
6.07pm

Salam

Disini aku nk memasukkan sedikit perkongsian maklumat bersama kwn2 lain tentang PNP Norazlina yang agak menarik dalam subjek SAINS dan BAHASA INGGERIS ketika hari semalam KHAMIS 13.08.2009 (semalam aku penat sgt xsempat nk update blog).

Ina mulakan PNP untuk sains topik CONSTELLATION dengan menunjukkan silde show dahulu...sedikit maklumat ttg buruj dipersembahkan kpd murid kemudian disusuli dgn worksheet supaya murid bleh menjawab soalan dengan mencari maklumat dri buku teks atau buku rujukan...
Aktiviti yg menarik disini, ialah selepas perbincangan latihan tersebut, cikgu telah tanah liat dan batang sate (stick) untuk membuat model buruj tersebut...wah! mmg seronok sgt murid2 dalam kelas ina. dlam masa yg sama mereka bergandingan membuat buruj dan menulis beberapa maklumat lain ttg buruj yg dipilih mengikut kumpulan.

(sebenarnya, sehari sblum PNP sains yang dibuat pada hari khamis semlam ni., ina tanya kat aku camne lagi nk wat aktvt kumpulan, aku telah cadangkan guna pelastesin dan batang kayu, then ina mintak aku sediakan semua tu kerana susah bg ina hendak mendapatkan ABM tersebut. aku pun mmg dah cadang nk wat camtu aktiviti berkumpulan untuk kelas aku pada ari jumaat ni. Tak sangka pula ina dpat menjayakan dengan baik. MMg patut pun cz murid dalam kelas ina senang sket nk kawal cuma ada 3 orang yg agak susah. Bak kata ina, dia nakal sket..then masa akhir dalam kelas, budak tu telah kena piat sket dengan ina...hehehe...nk tau ceta lanjut..kena la tanye ina sendiri...aku cuma bantu dia untuk masukkan gambar dan video PNP dia untuk dikongsi bersama atas PERSETUJUAN ina sendiri..)

Seterusnya yang menarik ttg PNP ina ialah subjek bhasa inggeris...
mmg best sgt..ntah la pendek kata murid2 sume tertarik dan dapat ikuti dengan baik..permulaan PNP dengan nyanyian SUNDAY MONDAY TUESDAY WEDNESDAY THURSDAY FRIDAY SATURDAY... ada lagi pjg liriknye tp aku sendiri dah lupe, lagu diikuti dgn melodi TWINKLE2...heheheh

sekian.....enjoy with the VIDEO :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails