SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Ahad, 16 Ogos 2009

KHEMAH IBADAH











4.47pm SABTU 15.08.2009

Hari ni aku gie sekolah kerana ada khemah ibadah untuk murid tahun 1 hingga 4. Kesemua cikgu praktikum WAJIB pergi. Ina hubungi aku pagi lagi dan maklumkan yang dia sakit, tidak sihat nk pergi ke sekolah.

AKtiviti dijalankan ialah fardhu ain. AKu menjaga kelas tahun 3 bersama cikgu kelasnya yang agk spoting giler. Kitrang jangkakan bleh balik awal tp MALANG tidak berbau kerana murid2 masih tidak dapat kuasai dgn baik. Aku pula murid2 panggil ustaz. Mentang2 lah memakai songkok, diorang ingat aku ustaz Mustakim. Hehehe. Terasa seronok jugak sebenarnya. Aku pun mmg suke mengajar agama. Dalam sesi itu, aku membantu cikgu tersebut utk menerangkan sedikit sebarang kemusykilan dalam fardhu ain, conthnye pergerakan fi`ili dalam solat serta perkara2 yg membatalkan solat. Seterusnya aku bantu untuk menyemak fahaman dan hafalan murid untuk setiap sesi yg di ajar (wudhu, niat solat, cara bersolat, bacaan dalam solat, doa2, surah2 pendek).

Pada pukul 11 lebih kurang, aku minta kebenaran dari cikgu utk melihat dan meninjau situasi di kelas yang lain. Aku perhatikan dan mengambil beberapa keeping gambar untuk setiap kelas yg menarik dan yang dikendalikan oleh cikgu2 praktikum. Hehe. Kelihatan Ina, azizah, suhaila, aida dan kak aisyah umpama ustazah pula pada hari ni…hehehe sungguh bertuah dpat pengalaman mengajar fardhu ain kepada murid2 ini. Ini merupakan satu ilmu dan pengalaman untuk mendidik anak sendiri dan anak bangsa kita supaya tidak tercicir dalam memahami kepentingan Fardhu ain. Sekurang2nya cikgu sendiri bole mengajar dalam bidang AGAMA. Tahniah kepada semua!!!

TAMAT 4.57P.M. (aku tulis dlam bas ms perjalanan pergi ke JB)
video
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails
jssdk'));