SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Ahad, 16 Ogos 2009

LATIHAN KEBAKARAN DAN KESELAMATAN






5.47p.m. SABTU 15.8.2009

Pada hari khamis (13Ogos09), skolah telah mengadakan sesi latihan atau praktis untuk keselamatan dan kebakaran. Pagi tu cikgu roseli dating berjumpe dengan aku ms jam 9.30am. kebetulan ari tu aku xder PNP. Dengan senang ati aku ckp la leh je tolong. So, dia minta aku membantu murid untuk memudahkan perjalanan keluar dari kelas ke tempat lapang di luar sekolah. Aku sempat makan jap ms 9.30 tu dengan ina kat kantin,hahaha sedap sgt kuih karipap kantin tue..aku bedal 3ketol sowang2. Tepat jam 9.45pagi cikgu roseli pun membunyikan siren menandakan murid2 dikehendakki keluar dari kelas dan beratur ikut kelas turun ke tempat lapang yg telah ditetapkn. Pergrakan murid pada mulanya agak lancer tetaPKpi setelah murid2 mula ramai yg kuar kelas…mereka mula tidak beratur yg mana kelas tidak dibimbing oleh cikgu.Aku sempat merakam sedikit dan mengambil gambar2 ketika sesi taklimat di tempat lapang. Hahaha..yang anehnye makcik pakcik kat kantin tu, tak pula JOINT sama untuk keluar dari kawasan sekolah. Bg aku aktiviti ni harus melibatkan semua pihak dalam skola.


So, disni, ada kesimpulan nk dibuat, konsep keselamatan kebakaran di sekolh harus dipraktikkan agar murid2 lebih mengetahui ttg peranan dan tindakan yg harus dilakukan. Jika tidak, ketika berlaku kebakaran yg sebenar sudah pasti semua pihak termasuk lah guru2 akan kelam kabut. Kalo lah berlaku kebakaran betul2 ms praktikum….terpaksa lah ajar murid2 kat padang..huhuhuh

TAMAT (bas td berhenti singgah utk solat dan makn minum., aku sempat la me nunaikan solat asar dan zohor secara JAMAK TA`HIR. Skrang OTW ke JB balik…xsabar nk jumpe bini seorang…hargailah sementara ada..hargailah keluarga sendiri)
6.04p.M
video
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails
jssdk'));