SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Ahad, 16 Ogos 2009

PENSYARAH DATANG OBSERVE!!!

6.14p.m SABTU 15.08.2009

Hari jumaat ari tue pensyarsah dah dtg ke skolah utk observe aku dan ina….waduh2 best gile GAMAT!!! Kitorang mmg dah tau sejak ari isnin lagi..hehe kalo tak dia nk observe ms ari selasa..tp tak jadi kerana ada urusan lin di IPG.

Dengan bestnyer pagi jumaat tue..aku sempat lagi masuk kelas 1cekal krn PK1 minta aku relief kejap 1jam. Cikgu PJ tak datang..so 30minit pertama aku buat aktvt regangan je dalam kelas..30minit kemudian aku bg sedikit intro yg TUAN GURU BESAR nk dtg masuk kelas diorang..hehehe saje takutkan dirang..aku minta diorang sume berkelakuan baik dan menjawab sume soalan dan bg conth yg aku minta….

Ina yg kena observe dulu…bukan main pensyarah telah member komen yang membina dan mendapat markah yg tinggi. Tidak keterlaluan kalau aku ckp ina mmg mempunyai BAKAT cikgu kerana dia padai menarik minat budak2 dalam nyanyian dan ABM yg dibawanya….huhu tahniah Ina…. Abis je kelas ina kena bserve, aku ina pergi kantin dengn pensyarah. Makan2 jap.

Aku gerak awal dari kantin untuk menyediakan BBM yg patut..amsuk ke makmal sains aku masak air panas,masuk bilik guru aku pinjam diorangnyer JELLY macam agar2 tue… (makanan ms mlm td solat hajat yg mak bapak bagi) untuk dijadikan bahan PNP. Maklumlah nk mengajar HOT and COLD. Huhuh….

aku mulakan pnp dengan tnye ape tu ht and cold..masing2 leh jawab then bg conth..aku dah letak brg2 tu kat depan..aku minta setiap murid buat barisan ikut kumpulan2 diorang…swang2 sentuh kettle, candle, jelly , ice cube (dalam cawan). Hehehe..saje nk bg diorang sentuh cz nk masukkan kefahaman dan kosep sebenar…segalanya berjalan lancer..x sagka gile yg murid2 sume baik dan dpt buat aktiviti tanpa kena marah…dah tu takde sape lak nk gi ke tandas..ada pun yg btul2 nk kencing jer la..pensyarah kata aku Berjaya dan buat dengan baik Cuma BBM yg aku gunakan agak bahaya kepada murid2 kerana membawa kettle dalam kelas….

BEST GILER dapat pujian krn susah payah aku blaja camne nk KONTROL kelas..hehe
TAMAT (6.25p.m. time ni baru je kuar dari tol skudai)

p/s: tak dapat letak gambar dan video krn kamera aku beterinyer HABIS...xbest jerk!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails
jssdk'));