SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Selasa, 15 Februari 2011

Maulidur Rasul 1432


Salam maulidur Rasul kepada semua.

pada hari ini saya telah pergi ke Madrasah Baru Ulum di Taman Aman 1, Pekan Lahad Datu Sabah. Tahniah kepada mereka semua yang hadir.

"Ustaz Rahmat mana?" kata cikgu Syahar. "Tak tau pula aku." kata saya dengan jawab ringkas. Seingat cikgu Syahar bahawasanya Ustaz Rahmat akan pergi ke majlis perasmian madrasah itu bersama saya. Tetapi saya bertolak dari rumah kerana menyiapkan laporan untuk panitia sains dan kelab pencinta alam.

Alhamdulillah, kerja sudah selesai. Cuti Maulidur Rasul memang diberkati kerana hujan turun dengan rahmat Allah Taala menyejukkan bumi Allah. Syukur.

Tanggung jawab sesama mukmin bersama lah kita tunaikan. Sunnah Rasul Muhammad S.A.W. menjadi ikutan dan dicontohi untuk kejayaan dunia akhirat. Dengan pengamalan 3 perkara iaitu SURAH, SIRAH & SOGHIRAH (maaf jika ejaan tidak betul tolong tegur)

Moga kita menjadi umat Nabi Muhammad yang berjaya dunia dan akhirat (dengan cara hidup nabi) dalam berdoa mendapatkan syafaatnya di akhirat nanti. AMIN.

-mus (CC Bdr Sri Perdana 5.10petang)-

Pelan Perancangan Strategik Menjadi Mukmin Berjaya...
(NO SMOKING!!!)
(usaha solat berjemaah setiap waktu & setiap hari...Insya-Allah)
(Tunaikan pengeluaran jemaah setiap bulan...insya-ALLAH)
(Laksanakan bacaan hadis Nabi)
(Tunaikan haji secepat mungkin...Insya-Allah)


1 ulasan:

  1. testing sahaja.....toing toing toing....bom bom bom....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails