SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Isnin, 31 Mei 2010

CoCos


Assalamualaikum. Alhamdulillah, dengan izin Allah Taala saya sempat menjejakkan kaki saya di Kampung Cocos yang terletak 5km dari Bandar Lahad Datu Sabah.

Di sini, terdapat pelbagai kaum yang hidup secara berasingan mengikut kehidupan secara berkelompok. Perkara yang ingin saya kongsikan bersama ialah kaum Cocos ini asalnya datang dari sebuah pulau berdekatan dengan Australia :)

Di perkampungan ini, kehidupanya tidak ubah seperti perkampungan melayu yang lain. Terdapat juga banyak kemudahan fizikal yang boleh didapati dan jauh lebih senang dari sangkaan saya. Alhamdulillah.

Terdapat juga perpustakaan desa, dewan orang ramai, pusat kesihatan, masjid, sekolah rendah kebangsaan dan sekolah agama serta Tabika Kemas.

Pembangunan yang rancak kini masih lagi dijalankan. Seperti kata guru lama, jalan ke Kg.Cocos teruk kerana masih lagi berbatu-batu yang pecah jalannya. Alhamdulillah ketika saya datang, jalan tersebut sudah pun berturap dengan tar yang bewarna hitam. Seronoknya memandu umpama kereta F1 di atas litar.

Setiap pembangunan yang kita kecapi, bersyukurlah kita dan janganlah kita asyik mengkritik sahaja kerana sesungguhnya terdapat ramai lagi masyarakat yang susah jauh dari pandangan mata kita. Kritikan kita itu jauhkan lagi hubungan antara manusia dan tanggungjawab kita sesama manusia ialah memelihara hubungan yang baik dan tegurlah dengan cara berhemah dalam apa jua perkara. Cubalah kita ya???

Sedikit perkongsian untuk semua klik sini >>>> SABAH FORUM

Sekian...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails