SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Isnin, 31 Mei 2010

Peperiksaan Pertama 2010


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Kini sudah masuk 31Mei-2010. 2minggu sebelum ini, peperiksaan pertama telah selamat dijalankan di sekolah ku. Anak-anak murid semuanya agak suka dan sedih dengan setiap keputusan yang diperolehi.

Walaubagaimanapun, peperiksaan ini dikatakan awal dari perancangan sebenar. Atas kesungguhan untuk mengadakan Kem Bestari Solat, maka peperiksaan telah diawalkan pada khamis 2 minggu yang lepas dan tamat pada isnin minggu lepas.

Melalui pemerhatian selama 3hari bermula selasa, rabu dan khamis, murid-murid mula tidak belajar dan hanya duduk dalam bilik kelas. Atas inisiatif guru bagi masa tersebut, sedikit perbincangan akan dilaksanakan bersama murid dalam kelas mahupun mengadakan aktiviti di luar kelas samada di pusat sumber untuk menambahkan lagi ilmu pengetahuan dan pendedahan murid kepada situasi pembelajaran luar bilik darjah.

Selepas peperiksaan ini, banyak lagi perkara yang perlu saya perbaiki dalam menaikkan pemikiran murid dan menaikkan graf lulus bagi suatu subjek seiring dengan kehendak sekolah dan KPM bagi memperkasakan lagi Bahasa Inggeris. InsyaAllah saya akan laksanakan dengan sebaik mungkin.

Semoga, percutian ini dapat memberi ruang kepada anak murid belajar secara berkumpulan dan para guru lebih mendalami ilmu dalam bidang masing-masing. Bergembira sambil berilmu :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails