SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Selasa, 11 Mei 2010

Lagu Untuk Guru


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua. Untuk pengetahuan umum, latihan nyanyian dan persembahan untuk Hari Guru bagi Sek.Keb.Paris 3 sedang rancak dilaksanakan bermula pada hari ini.

Saya selaku guru kelas 4 ProAktif mengambil inisiatif untuk membentuk kumpulan nyanyian dari kalangan murid kelas saya dan mendapatkan lagu untuk guru dari laman youtube, yang mana lagu asalnya dari indonesia ;) Atas kelemahan ini, saya cuma dapat gunakan lagu yang ringkas itu sebagai titik permulaan kepada persembahan hari guru bagi tahun ini. Jika mampu, saya cuba gubah dan reka lagu sendiri.

Terima kasih kepada semua anak murid saya seramai 10 orang yang berjaya melaksanakan latihan pada hari ini ketika wakti Pendidikan Jasmani (hari hujan, minta kebenaran dari guru PJK untuk adakan latihan bagi 10 orang murid ini). Segalanya berjalan lancar.

Alhamdulillah, berkat kekuatan dan kesungguhan murid tahun 6PG telah juga mengadakan latihan nyanyian dan persembahan untuk hari guru. Dalam pada itu, murid tahun 6PG juga berhasrat untuk menyumbangkan PANTUN seloka ketika hari guru. Penyertaan dari kelas 6PG amat membanggakan kerana kumpulan nyanyian mereka akan menyampaikan 2 buah lagu, Pertama lagu ciptaan sendiri, dan kedua lagu cari Dato` Siti Nurhaliza ;)

Semoga usaha dan semangat ini dapat dikekalkan dan penghargaan kepada semua guru-guru tidak hanya di sekolah tetapi terus menerus ketika di luar sana...

Wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails