SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Sabtu, 1 Mei 2010

Karnival Sains Hari kedua 30April

Salam. Sudah masuk hari kedua saya hadir ke Karnival Sains ini. Pada hari ini saya masih membawa bersama 5orang murid tetapi 3orang murid yang baru untuk melihat pameran. Tugasan yang sedia ada pasti mereka kena siapkan iaitu mencari maklumat yang perlu ;)
Di sini ialah bilik persediaan/ruang menunggu bagi semua peserta rekacipta untuk mempersembahkan persembahan multimedia. Berdebar-debar kata mereka kerana mesti di jelaskan dalam Bahasa Inggeris. Good Luck!
Saya sempat bertemu dengan seorang guru dari SMK.Tungku yang mengajar Fizik. Beliau ialah guru pengiring bagi pelajar sekolahnya. Saya mendoakan agar kejayaan diperolehi dengan jayanya. barisan pengadil amat ramai terdiri dari pelbagai peringkat, sekolah dan jabatan.
Sekali lagi, saya membawa murid ke bilik pameran sains. Guru Sains ini masih mengenali kami. Kali ini, anak murid saya dapat melakukan sendiri eksperimen yang hendak dijalankan melalui tunjuk ajar yg diberikan oleh Guru Sains tersebut. Saya cuma memerhatikan sahaja.

Murid-murid melawat ke tempat pameran agensi anti dadah dalam sekolah tersebut.
Murid juga masuk ke dalam bas bergerak yang menempatkan pelbagai koleksi peralatan elektrik dan elektronik untuk di praktikkan. Dahsyat!!!

Saya turut membawa murid ke dalam Pusat Sumber sekolah di mana persembahan multimedia diadakan dan menjelaskan kepada mereka bahawa setiap kerja yang dilakukan seharusnya diberikan penjelasan. Saya berharap mereka dapat menjadi yang lebih baik sekiranya karnival seperti ini diadakan di Kinabatangan.

Kanak-kanak kecil ini memasuki ruang surau di sekolah tersebut. Cantik dan kemas surau ini cikgu. Kata mereka sambil tersenyum dan memandang ke sana ke mari. Alhamdulillah.


Pelajar ini menerangkan sesuatu tentang pembinaan blok yang diperbuat dari straw dan kegunaan mikroskop dalam sesuatu eksperimen.



Selepas habis karnival di waktu tengahari jam 12.00pm. Kami semua melawat Norazzah Afizah Jailani di Wad 6 Hospital Lahad Datu. Kelihatan ibunya ada bersama. Kami semua mendoakan agar Azzah sembuh dan boleh belajar seperti biasa dan dihindari dari sakit tenat. Amin.


iLuvIslam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails