SILA KLIK SINI JUGA

FoLLow3rS

Iklan

Pertandingan Memasak 2015 SK Lahad Datu III

Selasa, 11 Mei 2010

KHB Minggu ke-3


Alhamdulillah. Sepertimana yang telah dirancangkan pada minggu ini murid-murid akan mula untuk mengecat papan tanda setelah segala bahan dan peralatan diperolehi dari pembekal Sheong Huat dari Lahad Datu. Kerjasama semua pihak amat membanggakan dan kerana itu, projek ini dapat dilaksanakan mengikut jadual yang dirancangkan.

Pada hari ini, murid tahun 4 memulakan untuk mengecat papan tanda bermula dari warna hitam sebagai latar belakang kepada tulisan yang akan di tulis menggunakan warna kuning. Tema ini bersesuaian dengan pemandangan dan tarikan warna bagi setiap tulisan yang hendak dipaparkan.

Adalah diharap dalam minggu ini, dapat diselesaikan semua urusan mengecar latar belakang papan tanda dan kawasan unit bimbingan & kaunseling yang diselia oleh Cikgu Azuar dilaksanakan secara berjadual melainkan jika hari hujan.

Kelihatan murid-murid tahun 4 amat teruja untuk memulakan aktiviti mengecat secara berkumpulan. Terdapat juga murid yang membawa berus cat sendiri dari rumah. Tahniah dan syabas kepada semua murid tahun 4 yang terlibat. Bagi yang tidak sempat mengecat, anda boleh datang pada lain masa dan mencuba untuk belajar mengecat.

Kelemahan yang dapat saya katakan dalam aktiviti ini ialah
  • Pembentukan kumpulan yang tidak mengikut jadual ketetapan kerana kurang murid yang hadir
  • Penyediaan bekas cat kecil untuk murid supaya dapat diagihkan kepada setiap kumpulan. Akibatnya, murid menggunakan bekas berupa bekas minuman mineral yang dipotong(kreatif).
  • Pengurusan masa yang tidak teratur menyebabkan murid tunggu terlalu lama untuk mengecat.
  • Pakaian murid yang tidak sesuai kerana terdapat murid yang memakai pakaian seragam sekolah. Menjejaskan kebersihan pakaian murid.

Perkara yang perlu diperbaiki
  • Menyediakan apron kepada murid ketika aktiviti mengecat di lain masa.
  • Menyediakan sarung kepada murid supaya lebih cermat dan bersih ketika mengecat.
  • Membentuk kumpulan yang teratur dan memberi merit kepada murid yang tidak melibatkan diri atau tugasan lain yang boleh menyumbang kepada kreativiti dan memupuk sifat kerjasama murid.
  • Menguruskan masa dengan lebih baik dalam aktiviti luar supaya tidak mengganggu penumpuan murid dalam perkara yang lain seperti belajar.
Semoga aktivti ini dapat memberi ilmu dan pengalaman yang berguna kepada anak didik di sekolah ini supaya menjadi manusia yang lebih berjaya di MASA AKAN DATANG demi bangsa dan NEGARA!

Amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Sini

Related Posts with Thumbnails